1.
Pada amali kali ini, kami telah diajar salah
satu lagi cara untuk membuat “New Order” iaitu dengan cara “Pending Order”.
Sebelum ini kami telah diajar cara untuk menggunakan “Instant Execution”.
2.
Berbeza pula kali ini, “Instant Execution” ini
bertindak seperti jaring atau perangkap.
3.
Ianya tidak akan membuat trade serta merta
sebaliknya akan membuat trade apabila nilai yang ditetapkan tercapai.
4.
Dalam “Pending Order” anda boleh jenis perangkap
yang anda ingin seperti “Buy Limit”, “Buy Stop”, “Sell Limit”, dan “Sell Stop”.
5.
Pda amali sebelum ini, kami telah diajar
menggunakan “Buy Limit” dan “Sell Limit”.
6.
Jadi, pada amali kali ini kami telah diajar
menggunakan “Buy Stop” dan “Sell Stop”.
7.
Untuk menggunakan “Buy Stop” dan “Sell Stop”
ini, pertama sekali kita kena lihat nilai “Current Price” kita, dan nilai-nilai
“Support” dan “Resistance kita”.
8.
Nilai pada garisan “Support” akan digunakan
untuk “Sell Stop” manakala nilai pada garisan “Resistance akan digunakan untuk
“Buy Stop”.
9.
Anda juga boleh menggunakan teknik “Stop Loss”
untuk menghentikan kerugian menjadi lebih besar
dan “Take Profit” untuk ambil untung.
Contoh:-
BUY STOP
NILAI BUY STOP > NILAI CURRENT
PRICE R1, R2, R3
CURRENT
PRICE = 1.3460
Resistance 1 (R1) = 1.3498
Resistance 2 (R2) =
1.3517
Resistance 3 (R3) =
1.3549
Paras / Level
|
Nilai Buy Stop
|
T / P +10
|
S / L -60
|
R1
|
1.3498
|
1.3508
|
1.3468
|
R2
|
1.3517
|
1.3527
|
1.3457
|
R3
|
1.3549
|
1.3559
|
1.3489
|
JADUAL PENETAPAN
NILAI BAGI BUY STOP
SELL STOP
NILAI SELL STOP < NILAI CURRENT
PRICE S1, S2, S3
CURRENT
PRICE = 1.3450
Support 1 (S1) = 1.3435
Support 2 (S2) = 1.3416
Support 3 (S3) = 1.3385
Level / Paras
|
Nilai Sell Stop
|
T / P -10
|
S / L +60
|
S1
|
1.3435
|
1.3425
|
1.3495
|
S2
|
1.3416
|
1.3406
|
1.3476
|
S3
|
1.3385
|
1.3375
|
1.3445
|
JADUAL PENETAPAN NILAI BAGI SELL STOP
PAPARAN SKRIN BAGI MENETAPKAN PENDING ORDER (BUY STOP)
PANDUAN UNTUK MENETAPKAN NILAI SUPPORT PADA SELL STOP DAN RESISTANCE PADA BUY STOP
PAPARAN UNTUK MENETAPKAN TAKE PROFIT DAN STOP LOSS
No comments:
Post a Comment